Порти Одеси та Чорноморська поскаржились в уряд на тарифну дискримінацію УЗ

Порти Одеси та Чорноморська поскаржились в уряд на тарифну дискримінацію УЗ

АТ "Укрзалізниця" встановлює нерівні умови для різних портів, і це має ознаки зловживання монопольним становищем, обмежує конкуренцію і суперечить принципам рівного доступу до інфраструктури. Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на лист, який написали оператори портів Одеси і Чорноморська очільнику Міністерства розвитку Олексію Кулебі, і закликали його не підтримували цю ініціативу монополіста. Як зазначено у листі, після змін до плану формування поїздів та скорочення тарифних відстаней з 5 квітня 2025 року для маршрутів на порт "Південний", вартість перевезень до портів "Одеса" і "Чорноморськ" зросла на 2-2,6 доларів за тонну, а після ймовірної індексації тарифів може сягнути й 4 долара за тонну. "Це створює штучно нерівні конкурентні умови для ведення експортно-імпортної діяльності в морських портах "Чорноморськ" та "Одеса", що робить їх неконкурентними у порівнянні з портом "Південний", - підкреслили оператори. У листі акцентується, що всі три порти - "Південний", Одеса та Чорноморськ - розташовані поруч. Але "Укрзалізниця" свідомо складає довші маршрути до Одеси і Чорноморська, і в такий спосіб штучно здорожує логістику.  "Експортери вже повідомляють, що планують мінімізувати співпрацю з цими портами у сезоні 2025/26. Ми вважаємо, що встановлення нерівних умов з боку "Укрзалізниці" має ознаки зловживання монопольним становищем, обмежує конкуренцію і суперечить принципам рівного доступу до інфраструктури", - наголосили учасники ринку. Вони закликали міністра Кулебу та керівництво "Укрзалізниці" переглянути тарифну політику і вирівняти умови для портів, за аналогією зі світовою практикою. Як приклад вони навели США - там тарифи на залізничне перевезення до тихоокеанських портів уніфіковані, попри різницю в маршрутах у сотні кілометрів. Що цьому передувало Нагадаємо, нещодавно "Укрзалізницю" звинуватили у тарифних маніпуляціях у напрямку портів: компанія почала запроваджувати нові коефіцієнти до тарифу в залежності від того, до якого порту направляється вантаж. В результаті найбільший приватний інвестор України, підприємство "АрселорМіталл Кривий Ріг", пригрозило "Укрзалізниці" судовим позовом - адже такі зміни штучні і безпідставні, і є зловживанням монопольним становищем. Раніше Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) також заявила, що запровадження АТ "Укрзалізниця" підвищуючих коефіцієнтів до залізничних тарифів залежно від напрямку фактично є формою вибіркової дискримінації, яка створює штучну нерівність між споживачами послуг залізниці та суперечить основоположним нормам антимонопольного регулювання, тому Міністерство розвитку має відхилити цю ініціативу. Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.