Зимова гума: експерти назвали час, коли треба "перевзути" авто
Водії, які зустрічають за кермом вже не першу осінь, знають, який ажіотаж розгортається на шиномонтажах з першим снігом та з першими заморозками. Тому є ідея перевзутись завчасно – наприклад, у вересні. Чи не зарано?
Про те, як визначити час перевзування машини у зимові шини, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Час змінити шини: коли треба переходити на зимову гуму?Теплий сезон ще триває, але – завершується, і наближається час взувати наші машини у зимові шини. Навіть у вересні температура може почати опускатись до нуля, та ще й завітає неласкавий осінній дощ. І настане момент, коли на літніх шинах їздити буде небезпечно.
Розглянемо, коли це дійсно варто робити, і дамо кілька корисних порад.
Температура як головний орієнтирВересень - перехідний місяць, коли погода ще тримається теплою, але вже незабаром термометри покажуть близькі до нуля значення. Між тим, є конкретна цифра, коли зимові шини починають ефективно працювати на дорозі – це температура +7…+8°C.
А літня гума в цей момент втрачає еластичність, стає жорсткішою і гірше зчіплюється з дорогою. Це небезпечно навіть коли асфальт сухий і чистий, а тим більше - на обледенілих ділянках асфальту.
Фото: якщо у вас обидва комплекти шин мають власні диски, перевзути машину можна і самотужки (freepik.com)
Поки що – так, зарано. У перші осінні тижні температура ще не опускається до критичних значень, нічні заморозки малоймовірні, а зимова гума на теплому покритті працює неефективно. Тож поспішати не варто - краще орієнтуватися на стабільне похолодання.
Коли ж настане час?Навіть якщо жовтень і частину листопада ще триматиметься плюсова температура, зима все одно прийде - і надовго. А сніг може випасти навіть при плюсовій погоді, що робить літню гуму неефективною, якщо не сказати - непридатною.
Проте, у питанні "Коли?" є ще одна підказка. Давно доведено, що зимова шина на теплій дорозі поводиться краще, ніж літня - на холодній. Це пояснюється складом гумової суміші, яка забезпечує еластичність і зчеплення в умовах низьких температур.
Тому вердикт шинних експертів такий: краще взутись у "зиму" раніше, ніж зустрічати мороз і сніг на "літі".
Чи обов’язково балансувати шини?Сезонне перевзування – зручний випадок зробити інспекцію вашій гумі. Варто перевірити шини на наявність цвяхів, порізів, несиметричного зносу протектору, залишку глибини протектора тощо.
В ідеалі було б перевіряти балансування при кожній зміні шин. Але якщо під час руху немає вібрацій на кермі чи кузові, можна відкласти цю процедуру - наприклад, коли у вас буде вільний час чи до найближчого ремонту.
Цвях у шині: що робити?Іноді трапляється, що в протекторі застряє цвях, але тиск у шині залишається стабільним. Це можливо, якщо він не пробив герметичний шар з внутрішнього боку покришки. У будь-якому випадку, краще звернутися до фахівців - вони безпечно видалять сторонній предмет і перевірять, чи не пошкоджено каркас шини.
Коли зимова гума вже непридатна?Якщо під час огляду зимових шин перед сезонною зміною вам здається, що шини зношені, слід перевірити глибину протектора. В Україні мінімально допустима глибина - 1,6 мм, незалежно від сезонності шини.
Але в деяких європейських країнах зимову гуму слід замінювати вже при 4 мм - і це логічно, адже на снігу і в мокрій сніговій каші потрібен глибший малюнок.
Також шини не можна використовувати, якщо на них є порізи, через які видно внутрішній корд (у вигляді дроту чи тканини) - це вже небезпечно.
НайголовнішеНе варто чекати першого снігу, щоб змінити шини. Краще зробити це завчасно, орієнтуючись на температуру та прогноз погоди. Можна врахувати навіть час доби, коли ви найчастіше користуєтесь машиною . Адже восени холод і морозець приходять уночі і геть зникають вдень – і тоді на сонечку при +10 +15 С зимові шини справді виявляються недоречними.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про деякі поширені причини смертельних ДТП і з’ясовували, що буде, якщо не перевіряти тиск у шинах.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
.При підготовці статті були використані матеріали Rosava та Nokian Tyres.