Нові колеса для авто: за що можна отримати штраф
Тюнінг автомобіля - це не лише спосіб самовираження, а й тонка межа між жагою вдосконалень і порушенням закону. Коліс це теж стосується, попри те що в нашій країні модні литі диски і "спортивні" шини прикрашають чи не кожну другу машину.
Про те, чим ризикує водій з нерідними колесами на авто і як уникнути загроз, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Нові колеса для авто: за що буде штрафТак, такий популярний вид тюнінга як встановлння нестандартних коліс може обернутися штрафом, позбавленням водійських прав або навіть арештом. У чому тут справа?
Закон проти тюнінгаВідповідно до пункту 31.4.5 Правил дорожнього руху України, експлуатація транспортного засобу з шинами або дисками, що не відповідають заводським параметрам, є порушенням. Такі дії кваліфікуються за статтею 121 КУпАП і тягнуть за собою:
- Штраф від 340 до 1700 грн за перше порушення;
- озбавлення права керування на строк від 3-х до 6-ти місяців при повторному порушенні протягом року;
- Адміністративний арешт на строк від п’яти до десяти діб (теж за повторне порушення).
Хоча великі диски та широка низькопрофільна гума вважаються ефектними, вони мають цілий перелік недоліків. Адже они можуть:
- Погіршити керованість авто
- Збільшити навантаження на підвіску, гальма та кермо
- Підвищити витрату пального
- Знизити комфорт їзди на нерівностях
- Прискорити зношення деталей ходової частини
Інженери наголошують: навіть один-два зайві дюйми у посадочному діаметрі шини можуть суттєво змінити характер поведінки авто А значить, що під загрозою буде безпека руху.
Фото: для сучасних машин цілком реально підібрати цікаві колеса і в межах дозволених розмірів (gettyimages.com)
Ще один вид змін, які дозволяють собі сміливі автовласники – використання коліс на дисках з нестандартним вилітом.
Параметр ET - це виліт диска, тобто відстань між площиною кріплення диска до маточини і його центральною площею симетрії. Цей показник визначає, наскільки глибоко в крилі розташоване колесо або наскільки сильно воно виступає назовні відносно кузова авто.
Багато автолюбителів встановлюють диски з меншим ET задля ефектного вигляду (колія стає ширше), між тим це часом має серйозні технічні наслідки.
Чим небезпечний неправильний ET
Встановлення дисків із невідповідним ET може призводити (або неодмінно призводить) до:
- Збільшеного навантаження на підшипники маточин, що скорочує їх ресурс
- Порушення геометрії підвіски, що впливає на керованість авто
- Зміни колії авто, що може викликати нестабільність на високій швидкості
- Тертя коліс об арки або деталі підвіски, особливо при поворотах або навантаженні
- Нерівномірний знос шин та елементів ходової частини
Ці зміни не лише погіршують комфорт, а й знижують безпеку руху, особливо в екстрених ситуаціях.
Як правильно підібрати ET
- Завжди орієнтуйтесь на заводські параметри, які можна знайти в технічній документації, на спеціалізованих сайтах або на рідних дисках машини
- Якщо хочете змінити вигляд авто - обирайте диски з ET, що відхиляється не більше ніж на ±5 мм від рекомендованого значення
- Уникайте використання проставок або адаптерів, які не сертифіковані виробником - вони знижують надійність кріплення
Нестандартний виліт диска - це не просто естетика. Це втручання в конструкцію авто, яке може призвести до аварійної ситуації. Якщо ви хочете змінити вигляд коліс - краще обрати диски з бажаним дизайном, але з правильним ET, ніж ризикувати безпекою.
Як уникнути проблем при заміні колісЩоб не потрапити на штраф з колесами:
- Завжди звіряйте параметри шин і дисків із заводськими вимогами
- Уникайте некомпетентних порад із соцмереж, які не мають технічного обгрунтування
- Консультуйтесь із підготованими фахівцями перед будь-яким тюнінгом.
Тюнінговані колеса - іноді це корисно для керованості, іноді це дійсно красиво. Але це не завжди безпечно. Якщо ви хочете змінити вигляд авто або покращити його поведінку, обирайте сертифіковані рішення, які не суперечать технічним нормам. Це дозволить зберегти ресурс автомобіля, уникнути ризику аварії та зайвих витрат і залишитися в межах закону.
Раніше в нашій публікації ми розповідали, чому фар у машини дві, а коліс чотири.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
При підготовці статті були використані матеріали Rosava, Nokian та Continental.