Це не лише машини. Причини заторів у Києві, які часто ігнорують

Це не лише машини. Причини заторів у Києві, які часто ігнорують

Щоденні затори в Києві вже давно стали сумним символом мегаполіса. Водії постійно шукають причини, часто звинувачуючи ремонт доріг чи необдумані розв’язки, але, за словами експертів, вирішення проблеми заторів лежить набагато глибше, ніж здається на перший погляд.

Які ж кроки здатні розвантажити вулиці української столиці? Відповідь на це питання РБК-Україна дала архітекторка, урбаністка та громадська діячка, співзасновниця Urban Reform School Олександра Нарижна.

Причини заторів у Києві 

За словами архітекторки, причини київських заторів досить типові для великих мегаполісів.

"Значна частина мешканців залежить від власних авто. Київ входить у топ-30 найбільш завантажених міст світу за даними TomTom. Люди користуються машинами навіть для коротких поїздок, адже громадський транспорт не завжди швидкий, передбачуваний чи зручний для пересадок", - пояснює урбаністка.

Проблем додає й зростання автопарку - кількість авто в місті постійно збільшується, а дороги, по суті, залишаються тими ж. Київ уже наблизився до порогу, коли кількість зареєстрованих машин дорівнює кількості активних водіїв.

"У Києві гостра проблема з паркуванням: вільних місць небагато, тож водії витрачають час на пошуки паркомісця, створюючи ще більше заторів. Додаткове навантаження створюють вантажівки, кур’єрські служби та будівельний транспорт, особливо в години пік", - додає Нарижна.

Ще один фактор -  застарілі схеми світлофорів і перехресть, які не завжди ефективно розподіляють потоки. А пішохідна й велоінфраструктура досі не розвинена так, щоб люди масово пересідали з авто.

Що може допомогти Києву

Просте розширення доріг - не вихід. Урбаністка наголошує, що це створює ефект induced demand - коли нові смуги швидко заповнюються машинами.

"Потрібні системні рішення на рівні міської політики: розвиток громадського транспорту, пішохідної та велоінфраструктури, обмеження руху вантажного транспорту у години пік, а також реформа паркування, яка реально керуватиме попитом, а не лише збиратиме штрафи", - каже вона.

Київ часто стоїть у заторах (фото: РБК-Україна)

Як світ вирішує проблему

У багатьох містах Європи вже працюють ефективні механізми.

Лондон, наприклад, знизив навантаження на дороги на 15-20% завдяки congestion charge - платному в’їзду в центр.

У Парижі й Відні підвищення тарифів на паркування скоротило кількість поїздок на авто, натомість зросла популярність громадського транспорту та велосипедів.

Що може спрацювати в Києві

Нарижна наголошує: у столиці вже є хороша база - електронний квиток і три зони платного паркування.

Вона впевнена, що якщо ці системи розвинути, то "можна зменшити затори на 10-15% вже за 2-3 роки".

Йдеться не лише про покарання, а й про комфорт: швидкісний транспорт, зручні пересадки, зрозумілу тарифну політику.

Адже поки вийти з дому й доїхати на роботу громадським транспортом - це квест, автомобілів на дорогах менше не стане.

Вас може зацікавити:

  • Mercedes-Benz представив інноваційне купе
  • 7 звичок водія, через які машина старіє вдвічі швидше
  • Де краще купувати вживаний автомобіль