Які обрати зимові шини - нові чи вживані

Які обрати зимові шини - нові чи вживані

Зимові шини - покупка вагома для сімейного бюджету, тому вибір гуми розглядається також і з фінансової точки зору. Чи не варто придбати вживані покришки замість нових? Розглянемо обидва варіанти.

Про те, в яких зимових шинах більше сенсу - в нових чи вживаних - читайте в матеріалі РБК-Україна.

Зимові шини - нові чи вживані?

Серед шин б/в, які пропонують українські імпортери вживаних коліс, часто можна обрати екземпляри у гарному стані. І при тому це будуть моделі від авторитетних світових виробників - що дуже важливо саме для зимових моделей. Нюанс у тому, що більшості українських автомобілістів в новому вигляді така гума не по кишені.

Тому суть вибору така: витратитись на гуму із хорошими технічними показниками, але в уживану, чи придбати нову, але з не найкращими властивостями. Зважте, що знос (залишок глибини протектора) впливає не лише на тривалість служби шини, а й на ефективність її роботи.

Де беруть вживані шини

Шинами з пробігом сьогодні все частіше торгують не приватні особи на авторинках, а серйозні компанії з репутацією, які, крім того, є імпортерами кількох брендів нових шин. Адже причини, через які вживані колеса потрапляють на прилавок, можуть бути різні, і шини в багатьох випадках виявляються більш ніж гідними.

Більшість європейських автомобілістів списують свої зимові шини не за критичних 1,6 мм глибини протектора (як це наказують ПДР України), а при залишку 3-4 мм. Тим більше, що і ПДР у деяких країнах із гірськими регіонами лімітують знос протектора глибиною 4 мм.

У випадках, коли постачання займаються централізовано, кожна шина ретельно відбирається на торгових майданчиках у Європі, її стан  перевіряється, і екземпляри з дефектами відбраковуються.

Фото: саме у складних зимових умовах вживані шини можуть працювати гірше нових (nokiantyres.com)

Скільки ще прослужать шини б/у

В цілому відповідь така: вживані шини прослужать менше, ніж нові. Але це не обов’язкове правило, оскільки серед нових є бюджетні шини з слабкими характеристиками і серед вживаних чимало майже нових екземплярів з глибиною протектора 6-7 мм.

Зрозуміло, що шини б/в вищої категорії коштують дорожче, але і залишок ресурсу в них близький до нових. Для покупця в таких випадках важливо обрати свій прийнятний баланс ціни, ресурсу і характеристик.

Чим хороші і чим погані шини б/у

Важливо, що в більшості випадків завозять шини саме з Євросоюзу. Адже і автомобілі, і дороги там, так би мовити, дружні до шин. Всі параметри ходової кожної машини регулярно контролюються при техогляді, а на асфальті немає вибоїн, які могли б завдати шині прихованого пошкодження типу деформації або розриву каркасу.

Переваги вживаних шин

  • Низька ціна;
  • Можливість обрати собі ефективні шини високого класу, недоступні у новому вигляді.
  • Шини преміальних марок зазвичай мають підвищений запас міцності та ресурсу, чимала частина якого переходить і до другого власника. А ще у провідних виробників заведено, що свої високі первісні характеристики дорогі моделі зберігають протягом усього життєвого циклу;
  • Провідні українські інтернет-магазини надають на б/в шини гарантію, що робить покупку менш ризикованою.

, Одне слово, дуже часто покупка вживаних шин виходить не тільки вигідною фінансово, а й раціональною з технічної точки зору. Тим більше, якщо йдеться про моделі преміум-класу.

Але недоліки у вживаних шин теж є:

  • Шини б/в продаються тільки попарно. Теоретично можливість придбати одразу чотири шини є, але на ділі такі комплекти не трапляються;
  • Менший ресурс (не завжди);
  • Гірші характеристики у складних умовах (аквапланування, слешпленнінг) - через частково стертий протектор. Але! Гірший - тільки у порівнянні з нової гумою цієї ж моделі, а проти нових бюджетних преміальні б/в шини можуть і не програвати. На асфальті і льоду ненові преміальні покришки працюють цілком ефективно;
  • Ймовірність (хоч і невелика), що внутршній каркас шини має втомні зміни, які таки проявляться в експлуатації - вже після завершення гарантійного строку.
Найголовніше

І вживані шини, і нові мають свої недоліки - так само як і переваги. Тому однозначно сказати, який варіант буде кращим, ми не можемо. Особливо якщо порівнювати преміальну "беушку" і нові бюджетні моделі.

А ще зважте на стиль керування водія та його очікування від шин. Наприклад, для людини спокійного складу характеру, яка керує стримано і обдумано, буде цілком достатньо нових бюджетних покришок. А для активного драйвера за ті ж гроші можуть бути більш доцільними вживані колеса, але преміальної моделі. Так, вони прослужать менше, але сподобаються власнику за рахунок своєї ефективності.

Раніше в нашій публікації ми обговорювали, коли треба перевзути авто цієї осені і що думають експерти з цього приводу.

Також в окремій статті ми розповідали, чим преміум-шини відрізняються від бюджетних і з'ясовували маловідомі факти з цієї теми.

При підготовці статті були використані матеріали Nokian Tyres, Rosava та Comtinental.