Стартер ледве крутить? Як завести авто в -20°C: лайфхаки
Чим нижче градус морозу, тим більше сумнівів у власників немолодих машин: чи запуститься двигун зранку? Але навіть якщо стартер зовсім мляво провертає колінвал, у бувалого водія є способи завести його.
Про те, як завести машину в мороз, коли стартер ледь провертає проморожений двигун, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Машина не заводиться морозним ранкомНайтиповіший випадок зимового страйку мотора має саме такий вигляд: стартер ледь провертає колінвал, а мотор і не думає оживати.
Варіантів дій декілька, аж до виклику техдопомоги чи евакуатора, але справжній чоловік спочатку спробує зробити щось сам. Тим більше, що шанси справді є.
Мотор не заводиться: можливі причиниПомилки водія
Навіть справний двигун може не завестись, якщо водій діє неправильно. Особливо це стосується машин із великим пробігом.
- Перед першою спробою переконайтеся, що всі прилади та перемикачі в салоні вимкнені.
- Не тримайте педаль гальма натиснутою (якщо конструкція дозволяє).
- Після ввімкнення запалювання не поспішайте відразу переводити ключ або кнопку в режим "Старт" - дайте кілька секунд, щоб насос створив тиск, а у дизеля - щоб свічки розжарювання прогріли циліндри.
- Запускати мотор потрібно при натиснутому зчепленні та вимкненій передачі.
- Стартер не варто тримати увімкненим довше п'яти секунд; якщо не вийшло - повторіть спробу через 10 секунд.
Фото: сучасне авто має заводитись при морозах до - 25о -30оС - але якщо двигун справний (unsplash.com)
Акумулятор
Найчастіше винуватцем стає батарея: на холоді її віддача помітно падає. До того ж взимку акумулятор часто перебуває у напіврозрядженому стані.
Симптом - слабке обертання двигуна навіть за правильних дій. Якщо акумулятор просто розрядився, підключіть зарядний пристрій хоча б на півгодини. Інший варіант - "прикурити" від іншої машини або спробувати запуск із буксира, але це потребує навичок.
Іноді АКБ підводить тому, що просто виробила ресурс, але перш ніж поспішати в магазин, слід зробити професійну діагностику. Буває й легкий випадок - окислилися клеми батареї. Їх достатньо очистити і проблема зникне.
Система запалювання
У бензинових двигунів взимку часто підводять свічки запалювання - вони можуть бути забруднені, зношені або з пробитими ізоляторами. Якщо замінити їх відразу неможливо, залишається або чекати на потепління, або везти машину на СТО.
Іноді навіть невелике підвищення температури допомагає, але свічки все одно доведеться міняти. У дизелів ситуація схожа: якщо частина свічок розжарювання не працює, мотор у мороз не заведеться.
Паливна система
Засмічені форсунки ускладнюють запуск інжекторного двигуна. Вирішити проблему на місці не можна - потрібне промивання на спеціальному стенді. Тимчасовий вихід - дочекатися теплішої погоди, коли мотору буде легше стартувати.
Фото: нажаль, в багатьох випадках вирішити проблему з запуском на морозі не можна без сторонньої допомоги (freepik.com)
Лід та парафін
Хоча в наш час це рідкість, іноді у паливній системі утворюється крижана або парафінова (дизель) пробка. Допоможе відігрів у боксі або навіть на мийці. Інший варіант - знайти місце, де утворився корок і розібратись з ним. Наприклад, закоркований паливопровод можна обережно відігріти феном, а забитий дизельним "киселем" фільтр - замінити новим.
Після розморожування слід залити в бак спеціальний препарат, який видалить вологу. Для дизелів ситуація актуальніша: якщо в баку залишилося літнє паливо, воно густіє на морозі і заважає запуску. Препарат-антигель є сенс заливати тільки тоді, коли парафіни у дизпаливі ще не кристалізувались.
НайголовнішеЯкщо автомобіль уже не новий, його варто заздалегідь підготувати до зими. Потрібно упорядкувати всі ключові системи, від яких залежить надійність і безпека руху.
Адже те, що влітку може здаватися дрібницею, взимку перетворюється на серйозну проблему. До речі, на багатьох серйозних СТО є комплексна послуга з підготовки авто до зими - варто нею скористатись.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 5 сигналів до заміни гальмівної рідини в машині і розповідали, коли саме її треба міняти.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, які гальма кращі: дискові чи барабанні, і які на ділі дають кращий результат.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.